Nieuws

"Soms geven we een augurk"

Eurom in de MIX

“Soms geven we een augurk”

 Eurom is trendsettend met hun innovatieve elektrische apparatuur, zoals verwarming, reiniging en klimaatbeheersing. In een serie Close Up’s stellen medewerkers zich aan je voor voor. Wat vinden ze leuk aan hun werk? En waarom is ontzorgen zo’n belangrijke pijler?

 Harry Nieuwenhuis is bij Eurom verantwoordelijk voor de verkoop. Daarvoor heeft hij contact met retailorganisaties en bezoekt hij de grotere, zelfstandige winkels. “Bij Eurom kan ik mijzelf ontwikkelen. Ik krijg veel vrijheden en vertrouwen. Een concreet voorbeeld? Bij jaarafspraken hoef ik niet voor elk wissewasje te bellen of om goedkeuring te vragen.”

Inmiddels werkt Nieuwenhuis al bijna vijftien jaar bij het bedrijf uit Genemuiden. Een plaats die volgens hem bekend staat om het ‘mouwen opstropen’. “We hebben een jong team, het voordeel daarvan is dat je jonge mensen iets kunt meegeven van onze cultuur. En ook omdat we groeien, krijgen we als team veel waardering.”

“Elke week is voor mij compleet anders. Het ene moment maak ik prijscalculaties, de andere keer ga ik naar een klant in Frankrijk of beantwoord ik een telefoontje van een gebruiker. De rode draad is dat we servicegericht zijn. Een beslissing gaat bij ons niet over veel schijven, vaak is een probleem al opgelost voordat het een probleem is. Dat we snel en efficiënt schakelen valt ook onze klanten op. Ze geven ons vertrouwen en dat vertrouwen is wederzijds. Soms geven we daarbij een augurk.” Pardon, een augurk? “Ja, die eet je niet zomaar, die geef je normaal gesproken als een extraatje bij iets. En dat wij doen redelijk vaak.”

Het geheim van Eurom zit volgens hem in het feit dat het een familiebedrijf is. “Dus gebak eten met elkaar en op de vrijdagmiddag een biertje. Dat vinden we belangrijk.” Is er dan nog ruimte om te verbeteren? “Ja, kijk maar naar een bandenwissel in de Formule-1. Die is van één minuut naar ruim een seconde gegaan. Wij kunnen ook meer automatiseren, processen nog eenvoudiger maken. En ik merk dat klanten behoefte hebben aan productkennis. Met onze kennis van de markt en door strategisch mee te denken kunnen wij helpen. Bijvoorbeeld door een categorie aan te bevelen die een ander niet heeft of door een andere verpakking te leveren.”